
Gelecek İçin Sen de Dönüştür
PINAR, YAŞAM PINARIM
Kurulduğu yıl olan 1973 tarihinden bu yana tüketicilerinin kaliteli tercihi olan ve gıda sektöründe liderliğini sürdüren PINAR, süt, et, su ürün gamında farklı tüketici ihtiyaçlarını karşılayan ürünlerle çok geniş ürün yelpazesine sahip bir markadır. Dünya trendlerini yakından takip eden PINAR, birçok ürün gamında liderliğini sürdürmektedir. PINAR gıda sektöründe Türkiye’yi ilklerle tanıştırmıştır.
Yaşar Holding Gıda ve İçecek Grubu, Pınar Süt, Pınar Et, Yaşar Birleşik Pazarlama, Çamlı Yem Besicilik, Pınar Su, ve Pınar Foods şirketlerinde, 5 binden fazla çalışanı ile faaliyetlerini sürdürmektedir.
Ülke ekonomisindeki giderek artan rekabet ortamı, şirketler için güçlü markalar yaratma gerekliliğini her zamankinden daha önemli kılıyor. Tüketicinin tercih ettiği marka olmak, sürdürülebilir karlılığı sağlamak ve uluslararası pazarlara açılmak marka olmanın gereklerini yerine getirmekle mümkün.
PINAR, tüketici odaklı olarak çalışmalarını yönlendirerek ve sunduğu kaliteden asla taviz vermeyerek tüketicisine sonsuz güven veriyor. Kurulduğundan bu yana tüketiciye sağlık, lezzet, yenilik kaynağı olan ürünler sunan Pınar, milyonlarca insan için nesiller boyu bir "Yaşam Pınarı" oldu. Bu yaşam pınarı, temelinde yatan üç ana unsura dayalı olarak doğdu, büyüdü, gelişti: "Sağlık, Lezzet ve Yenilik..."
PINAR, Türkiye'de sağlıklı süt ve süt ürünleri kavramını yerleştiren ilk markadır. Artan çeşitleriyle Türkiye'nin "Yenilik", "Sağlık", "Lezzet" ve "Yaşam Pınarı" olmaya çalışmaktadır. PINAR , süt, et, su vb. ürünleriyle yalnız iç tüketim olarak değil; dünyanın belli başlı ülkelerine ihraç edilen bir ürün grubu olarak "Dünya Markası" olma yolunda hızla ilerliyor. PINAR' a duyulan güven sadece Türkiye sınırları içerisinde kalmamış Ortadoğu ülkeleri, Türki Cumhuriyetler, Almanya vb. gibi pek çok ülkeye taşmıştır.
Başarılı bir marka olmanın en önemli kriteri ilk faaliyet sonrasında girilen yeni alanlarda da marka kimliğini aynı tutarlılıkla taşıyabilmek ve çeşitlenen ürünlere markanın ortak imajını yansıtabilmektir. Bir süt ve süt ürünleri markası olarak doğan Pınar, geçen zaman zarfında gıda sektörünün farklı alanlarında birçok ilki gerçekleştirdi. İlk sağlıklı uzun ömürlü sütü, ilk hazır mayonezi, ilk krem peyniri, ilk dondurulmuş et ürünlerini, ilk paketli hindi ürünlerini ve ilk geri dönüşsüz ambalajlı suyu Türk insanına sunan Pınar, sahip olduğu geniş ürün yelpazesinin her üyesinin Pınar imajı şemsiyesi altında olmasına dikkat etti ve toplam marka imajını büyüterek korudu.
PINAR, süt ve et sektöründe tüketicinin en memnun olduğu ve güvendiği marka Pınar markası, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve İhracatçılar Birliği tarafından kaliteli Türk ürünlerinin dünya pazarına tanıtımı ve Türk malı imajının dünyada yerleştirilmesi amacıyla geliştirilen "Turquality" projesi içinde yer alarak Türkiye’yi ve Türk ürünlerini yurtdışında temsil etmektedir.
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi sonuçlarına göre Pınar; Meyve Suları Sektöründe ,Süt ve Süt Ürünleri Sektöründe ve Ambalajlı Su Sektöründe 2013 ün ilk üç çeyreğinde sektör birincisi olmuştur.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından düzenlenen Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması'nda 2013 yılında Pınar üç ödül kazanmıştır. Grafik Tasarım Kategorisi'nde mevsim konseptli cam şişe serisiyle Pınar Su Altın Ödül; Gıda Kategorisi’nde de Pınar Delight Sucuk ve Gurme Parmak Sucuk Yetkinlik Ödül'ü almaya hak kazanmıştır.
Dünyanın önde gelen uluslararası pazar araştırma şirketlerinden BrandSpark tarafından yapılan araştırmaya göre Pınar, tüketicilerine en özel ambalajlı su portföyünü sunan Pınar Suyun cam portföyü ile 2013’ün "En İyi Yeni Ürünü" unvanını kazanmıştır.
Bilkent Üniversitesi Pazarlama & Reklamcılık Kulübü, Gıda ve İçecek Kategorisinde "Büyüme" reklam filmi "En İyi Reklam" seçilmiştir.
Şirketlerin markalaşma sürecine destek olmayı hedefleyen, Süper marka seçiminde şirketin büyüklüğünün yanı sıra, teknolojisi, yatırımları, iş gücü kalitesi, yaratıcılığı, markalaşmaya yaptığı yatırım ve marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projelerine katkısı, çevre duyarlılığı, etik değerlere uyma ve vergi sıralamasındaki yeri gibi kriterlere yer veren Superbrands tarafından Pınar’a 2013 yılında süper marka ödülü verilmiştir.
GFK ve Capital Dergisi tarafından düzenlenen "Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri" araştırmasına göre Türkiye’nin süt sektöründe en beğenilen şirketi Pınar Süt olmuştur.
Sektördeki liderliği korumak ve tüketicilerimizin nezdindeki haklı değerimizi sürdürmek adına markamıza sürekli yatırım yapıyoruz. Pınar tüm tüketicilerin, özellikle annelerin en güvendikleri marka olmuştur. Anneler, Pınar'ı "sütte lezzet ve kalite" olarak görüyor ve keyifle tercih ediyor. Biz de gerçekleştirdiğimiz tüm projelerde bize duyulan güven duygusunu daha yükseklere taşımak amacıyla hareket ediyoruz.